Cu ocazia expoziției din 2003, Muzeul Național de Artă Cluj

dr. Livia Drăgoi, Directorul Muzeului Naţional de Artă Cluj

Deschiderea expoziției Annemarie Nebert la Muzeul Național de Artă Cluj se înscrie într-un program al acestei instituții de stimulare a creației celei mai tinere generații de artiști clujeni, program în cadrul căruia absolvenților de studii academice, cu activitate creatoare și expozițională susținută, li se oferă, nu numai un spațiu de manifestare generos și expresiv, ci și asistență de specialitate de cea mai înaltă calificare și nu în cele din urmă, un gir prestigios pentru calitatea demersului creator, vizând cristalizarea unor viziuni artistice personale.

Absolventă în anul 1998 a Academiei de Arte Vizuale „Ion Andreescu” din Cluj-Napoca, Annemarie Nebert are deja un palmares expozițional convingător - ieșirile sale în public (participări la expoziții colective și de grup și mai ales „personalele sale”, elaborate cu seriozitate) recomandând-o printre prezențele notabile în viața artistică clujeană actuală.

În spirit postmodern, artista dialoghează dezinvolt cu lumea de sugestii simbolice și de prețiozități decorative a Jugendstil-ului, cu poezia discretă și rafinamentul cromatic al unui postimpresionism de bună tradiție românească, este tentată de abstracția lirică cu valențe decorative dar și cu accente expresioniste. Investighează cu pasiune tehnici diverse, dar complementare: folosește cu virtuozitate tehnica tradițională a picturii în ulei și deopotrivă modelează forme saillante în raport cu suprafața pânzei, a căror prețiozitate aurie este exaltată de somptuozitatea cromatică a culorii pânzei-suport; folosește cu plăcere nedisimulată colajul cu materiale dintre cele mai diverse, alese preferențial, însă în funcție de propriile lor virtuți decorative. Utilizează cu inventivitate rezultatele aventurilor sale tehnice, pentru a mărturisi, cu vervă surâzătoare, despre o lume care este a sa, care trăiește și înflorește feeric sub semnul bucuriei.